А+ Збільшити шрифт

А- Зменшити шрифт

Про проведення зовнішньої оцінки якості соціальних послуг в КУ «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) у Тернівському районі» КМР

Управління праці та соціального захисту населення виконкому Тернівської районної у місті ради повідомляє, що відповідно до вимог постанови КМУ від 01.06.2020 №449  «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг»  та наказу Міністерства соціальної політики України від 27 грудня 2013 року № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг тимчасовою комісією з проведення зовнішньої оцінки якості соціальних послуг, що надаються КУ «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) у Тернівському районі» КМР, затвердженою розпорядженням голови районної у місті ради від 19.03.2021 № 55-р «Про створення тимчасової комісії з проведення  зовнішньої оцінки соціальних послуг, що надаються КУ «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) у Тернівському районі» КМР» 25.05.2021 проведено зовнішню оцінку якості соціальних послуг, які надаються КУ «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) у Тернівському районі» КМР (далі - територіальний центр).   

Під час проведення зовнішнього оцінювання встановлено наступне.

1.Оцінка кількісних показників надання соціальних послуг.

Кожен кількісний показник переводиться у відсотковий еквівалент (як частка до загальної сукупності), після чого, в залежності від значення, йому присвоюються статуси. Отже в ході перевірки кількісних показників соціальної послуги догляду вдома та денного догляду проаналізовано наступне:

-   кількість скарг від отримувачів соціальної послуги: до територіального центру скарг не надходило. Статус – «добре»;

 -   частота здійснення моніторингу якості надання соціальних послуг - моніторинг якості надання соціальних послуг проводиться  4 рази на рік. Статус – «добре»;

-   відповідність встановлених показників якості отриманих у ході контролю – 100%. Статус – «добре».

Таким чином, для кількісних показників надання соціальних  послуг догляду вдома та денного догляду  присвоюється узагальнений статус «добре».

2.Оцінка якісних показників соціальної послуги «Догляд вдома»  та «Денний догляд».

2.1. Показник «адресність та індивідуальний підхід». Критерії оцінювання:

- наявність визначення індивідуальних потреб отримувача – всі перевірені особові справи отримувачів соціальних послуг містять картки визначення (оцінювання) індивідуальних потреб у соціальному обслуговуванні (наданні соціальних послуг) та визначений ступінь індивідуальної потреби отримувача соціальної послуги у наданні соціальної послуги. Відсотковий еквівалент складає 100%;

- складання індивідуального плану, що підписується отримувачем та територіальним центром та відповідає його визначеним індивідуальним потребам,  забезпечення перегляду індивідуального плану надання соціальних послуг – індивідуальні плани надання соціальних послуг догляду вдома та денного догляду, складені відповідно до  індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, узгоджені з кожним отримувачем соціальної послуги та завідувачем відділення соціальної допомоги вдома або відділення денного перебування. Індивідуальний план складений за встановленою Державним стандартом формою у двох примірниках.  Один примірник індивідуального плану знаходиться в отримувача соціальної послуги, другий – в особовій справі отримувача. Індивідуальний план переглядається відповідно до вимог Державного стандарту, за потреби вносяться зміни у договір. Відсотковий еквівалент складає 100%.

Узагальнений статус показника «адресність та індивідуальний підхід» - 100%, що відповідає статусу «добре».

2.2. Показник «результативність». Критерії оцінювання:

- рівень задоволення індивідуальних потреб отримувачів (за оцінками отримувачів соціальної послуги) – протягом 2020 року проведення опитування 539 громадян та        протягом І кварталу 2021 року 324 громадян,  які отримують послугу вдома та денного догляду. Всі опитані повністю задоволені роботою соціальних робітників, умовами виконання договорів. Відсотковий еквівалент складає 100%;

- вирішення проблемних питань отримувачів (покращення емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальних послуг, позитивні зміни у стані отримувача соціальних послуг послуги у процесі їх надання порівняно з періодом, коли соціальні послуги не надавалися) – отримувачі соціальних послуг констатували покращення емоційного, психологічного, фізичного стану порівняно з періодом, коли соціальні послуги не надавалися. Відсотковий еквівалент складає 100%;

- проведення опитувань, збору відгуків, реагування на скарги отримувачів соціальної послуги та проведення роботи щодо надання роз’яснень отримувачам соціальної послуги вдома (рівень подолання або мінімізації наслідків складних життєвих обставин отримувачами соціальних послуг) – в ході перевірок роботи соціальних працівників, проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості соціальних послуг проведено опитування 539 (2020 рік) та 324 (2021 рік). Відсотковий еквівалент складає 100%;   

- розроблення та застосування системи заохочення надавачів соціальної послуги, роботу яких позитивно оцінюють отримувачі соціальної послуги –  заохочення для надавачів соціальних послуг  здійснюється відповідно до розробленого Положення про преміювання та надання матеріальної допомоги працівникам територіального центру (за наявності фінансування), нагородження грамотами, подяками. Відсотковий еквівалент складає 100%.

          Узагальнений статус показника «результативність» відповідає статусу «добре».

2.3. Показник «своєчасність». Критерії оцінювання:

- прийняття рішення щодо надання соціальної послуги,  визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, підготовка індивідуального плану надання соціальної послуги у встановлений строк (дотримання максимальних строків, встановлених Постановою КМУ від 29.12.2009 № 1417, Державного стандарту догляду вдома та Державного стандарту денного догляду) – прийняття рішення проводиться у терміни, визначені Державними стандартами. Визначення індивідуальних потреб та складання індивідуального плану проводиться протягом 5 календарних днів з дня отримання рішення щодо обслуговування територіальним центром. Відділенням соціальної допомоги вдома протягом 2020 року складено 2113 договорів та  індивідуальних планів, протягом І кварталу 2021 року -  1909 договорів та  індивідуальних планів;  відділенням денного догляду протягом 2020 року складено 671 договір та індивідуальний план, протягом І кварталу 2021 року – 261 договір та індивідуальний план. Відсотковий еквівалент складає 100%;

- строки та терміни надання соціальної послуги – строки та терміни надання соціальної послуги відповідають зазначеним у договорі та індивідуальному плану. Протягом 2020 року проведено 32 планові перевірки роботи  соціальних робітників  відділення соціальної допомоги вдома та  9 перевірок у І кварталі 2021 року.  Відсотковий еквівалент складає 100%.

Узагальнений статус показника «своєчасність» - 100%, що відповідає статусу «добре».

2.4. Показник «доступність та відкритість». Критерії оцінювання:

- наявність приміщень, що відповідають санітарним та протипожежним вимогам – приміщення територіального центру відповідає санітарним та протипожежним вимогам, згідно з вимогами чинного законодавства. Відсотковий еквівалент складає 100%.

- наявність спеціально обладнаних місць для паркування транспортних засобів, спеціальних ліфтів, пандусів, інших пристосувань для безперешкодного доступу отримувачів соціальної послуги до суб’єкта, що надає соціальну послугу – приміщення територіального центру розташоване на першому поверсі, облаштовано пандусом.  Відсотковий еквівалент складає 100%;

- наявність оформлених стендів з інформацією для отримувачів соціальних послуг про порядок надання, умови та зміст соціальних послуг –  територіальним центром постійно проводиться робота по інформуванню потенційних отримувачів про наявні послуги. Відповідна інформація розміщена на інформаційному стенді комунальної установи, фахівцями відділень проводяться профілактичні бесіди серед отримувачів послуг, інформація про роботу територіального центру постійно висвітлюється офіційному вебсайті виконкому Тернівської районної у місті ради в мережі Інтернет та соціальній мережі facebook. Відсотковий еквівалент складає 100%.

Узагальнений статус показника «доступність та відкритість» - 100%, що відповідає статусу «добре».

2.5. Показник «повага до гідності отримувача соціальної послуги». Критерії оцінювання:

- відгуки отримувачів соціальної послуги щодо ставлення до них надавачів соціальної послуги (скарги та претензії від отримувачів) - до територіального центру скарг від отримувачів соціальних послуг не надходило.  Загальна чисельність опитаних отримувачів соціальних послуг задоволені ставленням до себе соціальних робітників. Відсотковий еквівалент складає 100%;

- наявність у договорі про надання соціальної послуги догляду вдома та денного догляду положень щодо дотримання принципу конфіденційності – з усіма отримувачами  заключені договори про надання соціальних послуг, в яких зазначені права та обов’язки отримувача та надавача.

У договорі про соціальне обслуговування передбачено, що працівники територіального центру зобов’язуються бути ввічливими та коректними у спілкуванні з отримувачем при виконанні своїх посадових обов’язків, дотримуватися конфіденційності в роботі з інформацією, отриманою в процесі виконання службових обов’язків працівниками відділень.   Вживаються заходи щодо захисту персональних даних відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних» та конфіденційності інформації щодо отримувачів послуги. Відсотковий еквівалент складає 100%;

- повага до гідності отримувачів соціальної послуги та недопущення негуманних і дискримінаційних дій щодо них – соціальні робітники у своїй роботі використовують індивідуальний підхід (з урахуванням фізичного та психічного стану отримувача соціальної послуги) та з повагою ставляться до віку, статі отримувачів соціальної послуги, провадять свою діяльність відповідно до гідності отримувачів соціальної послуги та з недопущенням негуманних і дискримінаційних дій щодо них.

         Фактів негуманних і дискримінаційних дій щодо отримувачів соціальної послуги не було. Відсотковий еквівалент складає 100%.

Узагальнений статус показника «повага до гідності отримувача соціальної послуги» - 100%, що відповідає статус «добре».

2.6. Показник «професійність». Критерії оцінювання:

- штатний розпис – штатний розпис сформовано відповідно до законодавства України та з урахуванням норм Типових штатних нормативів чисельності працівників територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг), затверджених наказом Мінсоцполітики України від 12.07.2016 № 753. Відсотковий еквівалент складає 100%;

-        наявність затверджених посадових інструкцій – на кожного працівника розроблена та затверджена директором територіального центру посадова інструкція з урахуванням вимог «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 80 «Соціальні послуги», затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 14.10.2005 р. № 324 зі змінами та доповненнями. Відсотковий еквівалент складає 100%;

-  наявність документів про освіту (державного зразка) працівників суб’єкта, що надає соціальну послугу – в особових справах працівників містяться документи про освіту (державного зразка). Відсотковий еквівалент складає 100%;

- наявність особистих медичних книжок надавачів соціальної послуги та проходження обов’язкових медичних оглядів – всі соціальні робітники мають особисті медичні книжки, пройшли обов’язковий медичний огляд . Відсотковий еквівалент складає 100%;

- наявність графіка проведення робочих нарад з питань законодавства у сфері надання соціальних послуг – у відділеннях проводяться наради з інформування персоналу щодо чинного законодавства та організації їх роботи відповідно до затвердженого плану. Відсотковий еквівалент складає 100%;

- наявність обладнання, твердого та м’якого інвентарю, транспорту для надання соціальної послуги вдома – 2 автомобіля, твердий (столи, стільці, комп'ютери, шафи).  Відсотковий еквівалент складає 100%.

Узагальнений статус показника «професійність» 100%, що відповідає статусу «добре».

 Підводячи підсумки зовнішнього оцінювання, на підставі аналізу показників діяльності територіального центру з надання соціальних послуг «догляд вдома» та «денний догляд»  оцінка якості надання соціальних послуг відповідає статусу «добре».

         За результатами проведеного зовнішнього оцінювання, не зважаючи на оцінку «добре» для покращення якості соціальних послуг адміністрації територіального центру рекомендовано:

- систематично організовувати заходи, спрямовані на підвищення кваліфікації співробітників: навчальні та тематичні семінари, практикуми, виробничі та адміністративні наради, обмін досвідом роботи, направлення на курси;

- впроваджувати нові форми та методи соціальної роботи;

- дотримуватися вимог та показників забезпечення якості, строків та принципів, встановлених у Державному стандарті догляду вдома та Державного стандарту денного догляду;

 - щорічно проводити внутрішню оцінку якості надання соціальних послуг;

- результати проведення внутрішньої оцінки якості   оприлюднювати  на офіційному вебсайті виконкому районної у місті ради;

- відповідно до затвердженого графіку планових перевірок вести облік перевірок стану обслуговування та якості надання послуги догляду вдома соціальними робітниками відділення;

- забезпечувати роботу мультидисциплінарної команди з обслуговування громадян,     з метою охоплення більшого відсотку громадян, які користуються її послугами;

- з метою більш повного вивчення рівня задоволення отримувачів соціальних послуг територіального центру збільшити кількість анкетування (опитування) обслуговуємих, , здійснювати відповідний аналіз;

- підтримувати в актуальному стані інформаційні стенди.